Om livet, mest som moderat miljöpolitiker

söndag 15 november 2009

I en kvinnas handväska..

Man brukar säga att man genom att titta i en persons bokhylla, kan avgöra någons personlighet.. När jag häromdagen läste Ulles blogg om vad som finns i en kvinnas handväska, antog jag utmaningen att tittar efter vad jag själv släpar runt på i handväskan.. Efter söndagmiddagen hällde vi ut innehållet på köksbordet och sorterade upp allt.. och skrattade så att vi grät...
  • 3 tågbiljetter
  • Ett moderathalsband
  • ett sextiotal reklamkort i visitkortsstorlek för Hållbar Utveckling Väst
  • En reklamfolder för ett rättvisemärkt inrednings-företag, http://www.emosa.se/
  • En kölapp till skatteverket
  • en trasig hårklämma
  • 7 visitkort
  • 3 namnbrickor från olika konferenser
  • En bussbiljett från Västtrafik
  • 2 teaterbiljetter
  • två kajalpennor
  • visitkortsfodral från Moderaterna
  • en plånbok
  • två bläckpennor
  • passerkort till Nämndhuset i Kungälv
  • 8 skräp
  • ett stämpelkort på Latte på Pressbyrån
  • 5 hårspännen
  • en överstrykningspenna
  • en mascara (som har torkat)
  • 6 kvitton
  • ett pass
  • ett boardingcard
  • två nageloljor av samma märke
  • Två broschyrer om coaching från Strandska
  • Program för mässan vid Kyrkomötets öppnande
  • Program för mässan vid Kyrkomötets avslutning
  • Värdecheck på 50 kr till ett hotell
  • Deltagarlista på en politisk konferens
  • Ett snöre
  • En ifylld reseräkning (som jag glömt att lämna in)
  • Anteckningar från ett rådslag ett år innan valet
  • Förteckning över seminariepass på en konferens
  • En tidning "Framtidens städer"
  • En bensinkortsansökan
  • Statistik om sjukfall i Västra Götalands län
  • En blomstercheck på 100 kr
  • En utskriven Powerpointpresentation om biogas i Skara
  • En kallelse till ett besök på Reumatologen (som jag har glömt att gå på)
  • Tre lipsyl
  • 4 lösenord till olika trådlösa nätverk
  • En intorkad Moderat-kola
  • En folder om Rabbalshede Kraft
  • En P-bot
  • En karta över Fredrikstad Festning (på norska)
  • En broschyr över Kulturminneåret i Hurum Kommune (även den på norkska)
  • Två biljetter till Kärnarevyn
  • En introduktion om beskattningsregler för hästföretag, 4 sidor
  • En folder om vindkraft från Svensk Vindenergi
  • Program från Kärnarevyn
  • Ett recept på avmaskningsmedel för häst
  • 6 Ahlgrensbilar
  • Ett kvitto på farsdagspresenten, en Wakeuplight
  • En schal
  • En anteckingsbok
  • Tre fleecevantar

    Jag funderade lite på om jag ska försöka förklara detta, men beslutade mig för att det går inte..

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha hur stor väska har du??? Paula

Maria sa...

OMG!! Kan du inte lägga in en bild på väskan, som bör vara i resväskeformat..

Anonym sa...

Herregud Maria, inte ens min rygga under baskerprovet innehöll så mycket...

Carina Etander Rimborg sa...

Ja, jag måste hålla med föregående talare - jag är imponerad över hur mycket din väska innehåller. Den måste vara enorm - eller en Harry Potterväska, som är större på utsidan än på insidan!
Roligt var det i alla fall! ;0)

Anonym sa...

Kul! Jag visste inte att det fanns stämpelkort för Latte och inte heller att det fanns fler än mig som släpar runt på en minicontainer :-) Underhållande inlägg!
/D