Om livet, mest som moderat miljöpolitiker

måndag 23 mars 2009

Man är väl inte värre än att man kan ändra sig..

Utvecklingen av Fästningsholmen har tagit med mig och mina politikerkollegor med på en resa genom såväl historien, som kultur- och näringslivsfrågor och människors innerliga engagemang..

Vi gör den här resan tillsammans med Statens Fastighetsverk, föreningarna och företagarna på Fästningsholmen. Det är väldigt tydligt att vi måste ha en aktör på Fästningsholmen som ansvarar för helheten, driften och utvecklingen. Vi har pratat om stiftelse och bolag, och nu har vi enats om att gå vidare med förslaget att bilda ett bolag. Av den enkla anledningen att bolag är smidigare och enklare för alla inblandade.

Hade någon sagt det till mig för några år sen, hade jag skrattat!

Som moderat finns det när man pratar om bolagsbildningar, en väldigt tydlig ideologisk riktning för hur man jobbar med utvecklingsfrågor, och jag har väl varit en av dem som kämpat mest mot snabba lösningar med bolagsbildningar mm.. Gick tillockmed så långt att jag skrev på min gamla blogg att "på min gravsten ska det stå - hon startade iallafall inga kommunala bolag..".

Nu står vi där .... och, man är väl inte sämre än att man kan ändra sig..

Inga kommentarer: