Om livet, mest som moderat miljöpolitiker

onsdag 7 januari 2009

2009, ett spännande år

Såhär på tröskeln till ett nytt år, känns det naturligt att göra en liten spaning framåt..

I politiken ställs mycket på sin spets under detta år. Nu ska nomineringar inför nästa valrörelse göras. Detta är många gånger en smärtsam process, där vänner och kollegor helt plötsligt ställs och mäts mot varandra. Jag tycker att det är en svår tid. I bland blir det nästan som det gamla talessättet "i krig och kärlek..". Att göra detta i en kristid med stora ekonomiska problem gör det inte enklare. Jag tror att antalet politiska utspel och personliga profileringar kommer att öka under året. Man kan nog också vänta sig att politiker söker olika typer av allianser typ "om du hjälper mig, så hjälper jag dig" (det brukar ibland ta formen av en Robinson-tävling).

Som medlem i ett parti kan du vara med och påverka vilka namn som ska stå på listorna till valet, som väljare får du välja på färdiga listor. Glöm inte det! Man kan se en uppgång på antalet medlemmar ett år som detta..

För egen del tänker jag enbart satsa på region och riksdag.

Om man ska spana på gården under året som kommer; ska vi denna sommar härbärgera lika många hästar som vanligt, men sannolikt under en något längre period. En av de ridskolor som vi tar hand om ska bygga om sitt stall. Vi väntar också på tillökning, i år blir det hela 3 föl. Mysigt! Det var länge sen vi hade så många föl samtidigt. Jag håller också på med en utredning för hästnäringen i regionen, vilket kommer att ta en hel del tid i anspråk.

Undras, hur tiden ska räcka till??

Inga kommentarer: