Om livet, mest som moderat miljöpolitiker

fredag 16 januari 2009

Att ta bussen är faktist inte så dumt..

Jag tar bussen allt oftare, framförallt när jag ska till Göteborg. Det är faktiskt inte alls dumt, man kan sitta och slumra lite, jag fick fina hörlurar i julklapp som jag sätter på och lutar mig tillbaka.. 20 minuters slumrande gör ibland underverk med en dag.

Man skulle också kunna använda argumentet att man sparar pengar på parkering.. Men, det kan jag nog inte säga att jag gör. Den främsta orsaken till det är Nordstan.. Det är svårt att inte passa på att shoppa lite när man ändå går därigenom. Det är bara att bekänna. Jag har bekännt detta offentligt, på ett klimatmöte med Ung Energi. De hade riggat så att man kunde avge sin klimatbekännelse enskilt inför en kamera. Ungefär som deltagarna i Big Brother..

Förutom att man kan "softa" (som kidsen säger) på bussen, sparar pengar (om man har tillräckligt med självdiciplin) så möter man också många fler människor än man gör i sin lila bil. Häromveckan träffade jag en gammal klasskompis från grundskolan som jag inte sett sen vi slutade 9-an! Där satt vi på bussen 20 år senare, det var precis som vi hade setts bara några månader innan. Vilken känsla.

Så, ställ blien på Eriksdal och hoppa på nästa buss till Göteborg, det kommer bussar hela tiden där så man behöver inte titta i tidtabellen.

Det är inte alls svårt.

Inga kommentarer: