Om livet, mest som moderat miljöpolitiker

fredag 30 januari 2009

Djupdykning i telefonboken..

Jag fick en kul grej av Ulle, det gäller personerna som står på olika platser i kontaktlistan i mobilen.

Har du pussat nummer 2? Ja, dottern har jag pussat mycket på..
Vad har du för relation med nummer 20? Ingen alls skulle jag nog kunna påstå, skulle nog tillockmed kunna radera honom eftersom jag hörde att han har slutat som räddningschef i Kungälv..
När ska du träffa nummer 50? Ganska snart, vi jobbar ihop med en utredning för hästnäringen i regionen just nu.
Är nummer 18 söt? Ja, hon är riktigt söt och jag både saknar och längtar efter henne. Hoppas att du har det bra Amalia!
Vad var ditt första intryck av nummer 73? Att hon var en väldigt kompetent, engagerad förvaltningschef.
Gillar du nummer 14? Ja, han har stor erfarenhet av centrumplanering, från ett antal kommuner.. varv Kungälv är en.
Har du träffat nummer 3 den senaste månaden? Ja, typ varje dag morgon och kväll. Vi brukar säga godnatt och godmorgon.. och vi har delat säng de senaste 12 åren..
När ska du träffa nummer 26 nästa gång? Imorgon, Ove inleder Ideologikonferensen eftersom han är ordförande för Moderaterna i Bohuslän..
Är du nära vän med nummer 23? Nja, vi har jobbat ihop en sommar för länge sen. Men, jag åker fortfarande inte förbi Falköping utan att titta förbi och ta en fika..
Har du gått på bio med nummer 4? Ja, det kan man säga.. Jag står mig själv väldigt nära..
Skulle du kunna gå ut med nummer 35? Nej, men han dansar som en kung trots sina 11 år.
Vad pratar du och nummer 105 oftast om? Inte särskilt mycket.. men hon har en trevlig häst som varit hos oss på sommarbete..
Skulle du kunna ge nummer 9 en kram? Absolut, hon gör ett stor insats med ett stort engagemang för Bohus Fästning. Jag hade inte klarat mig utan dig Johanna!!
Vad har du och nummer 67 för relation? Vi stod varandra mycket nära när vi var yngre, min första kärlek! Vi hade chans på varandra i flera år; från 2:an till 4:an tror jag bestämt..
Vad skulle du vilja göra med nummer 125? Hälsa på Smillas valp eller kanske ta ett dopp nere i Lökeberg till sommaren..
Vad är det bästa med nummer 8? Att han brinner för Kungälvsprocessen..
Brukar du och nummer 16 träffas? Nej, inte särskilt ofta. Kungälvsmoderaterna träffar jag allt mer sällan..

Inga kommentarer: