Om livet, mest som moderat miljöpolitiker

söndag 18 januari 2009

Kyrkopolitiska funderingar..

Moderaterna har klubbat sina listor till Kyrkomötet och Stiftet. Med lite flyt får jag nog vara med på Kyrkomötet en mandatperiod till. Något som jag verkligen hoppas på, det är ett av de politiska uppdrag som jag värderar allra högst. Det liknar inte något annat sammanhang som jag varit med i. Varför kanske någon undrar?

Jo, jag tror att det innerliga engagemang som finns, den förståelse (de flesta har)för generationers olika sätt att se på utvecklingen, viljan och strävan efter det goda som förenar alla oss vilsna politikersjälar.. Kombinerat med den skatt av spännande samling människor där den höga medelåldern bidrar med insikt, erfarenhet och kunskap. Jag tror få politiker i min generation kommer i närheten av en sådan här samlad skatt..

Skrev en insändare häromdagen, den handlar om medlemsskapet i Svenska Kyrkan. Det finns anledning att anpassa det till dagens samhälle.. Här kan ni läsa mer om detta.

Inga kommentarer: